Co to jest system B2B?
Rozwijający się biznes to powód do radości, ale także moment, w którym warto wprowadzić niezbędne narzędzia i zainwestować w systemy, które ułatwią nam dalszą działalność. Jednym z takich systemów jest platforma B2B. Ułatwia ona zarządzanie sprzedażą i pozwala utrzymać komunikację w każdym obszarze. To funkcjonalne rozwiązanie, które staje się niezbędne dla biznesu, który prowadzimy online. Oparcie o autorski system Imperial i zarządzanie z poziomu panelu administracyjnego sprawia, że platforma jest przystępna. Dedykowany system B2B prowadzi do skrócenia czasu i zmniejszenia kosztów związanych z realizacją transakcji. Przy tak doskonałym rozwiązaniu relacje biznesowe nabierają tempa. Platforma sprzedażowa B2B skierowana jest do klienta biznesowego.

Dlaczego warto wdrożyć system B2B w firmie?
Korzystając z systemu B2B, twój biznes żyje niezależnie od godziny, czy dnia tygodnia. Twój klienta ma cały czas dostęp do katalogu produktów i może dokonywać ich zakupu. Ponadto platforma pozwala ustalać różne typy rabatów dla klientów z każdej grupy, przeprowadzać operacje typu wydawanie towaru i przyjęcie dostawy, automatycznie generujesz faktury, otrzymujesz raporty sprzedażowe oraz co najważniejsze obsługujesz system zamówień poprzez firmowy panel i przygotowujesz dokumenty związane z serwisem i gwarancją. Sklep B2B jest zwykle używany przez producentów, hurtowników i dystrybutorów, dlatego tak ważne są wdrożenia specjalne wzbogacone o integrację z innymi systemami i ich funkcjonalność. Dobrze zaprogramowany sklep pozwoli przygotować oferty, prezentować oferty, obsługiwać zamówienia na każdym etapie oraz przetwarzać transakcje. Dodatkowo B2B może być zintegrowany z system magazynowym, dzięki czemu możesz nim zarządzać z poziomu panelu. Ciekawymi rozwiązaniami są także komunikatory, które pozwolą zapewnić wsparcie w trakcie sprzedaży.
Jesteś zainteresowany współpracą?
Czym różni się B2B od standardowego sklepu internetowego?
Sklepy internetowe możemy podzielić na B2B i B2C. Pierwsza kategoria to obsługa klientów biznesowych, a druga to głównie skupienie się na klientach indywidualnych, a więc klasyczny sklep online. Różnice widoczne są w wyglądzie strony i jej infrastrukturze, ale przede wszystkim różnią się procesy zakupowe, te są mniej skomplikowane w sklepach B2C,tak samo mechanizmy i rodzaje płatności, które w B2B są indywidualne, a w B2C ogólnodostępne. Ponadto rabatowanie, w standardowych sklepach internetowych zniżki obejmują konkretne produkty, natomiast w systemie B2B są one dedykowane lojalnym klientom, którzy regularnie dokonują zakupów. Warto nadmienić także, że platformy skierowane do klientów biznesowych skupiają się na zautomatyzowanym i uproszczonym procesie zamawiania, natomiast te dla klientów indywidualnych wdrażają atrakcyjne rozwiązania, które po prostu przyciągną uwagę i będą miłe dla oka, podstawą jest tu prezencja produktów.

Czy system B2B wymaga aktualizacji?
System B2B jak każda platforma przygotowywane przez Agendo podlega gwarancji, ponadto osoby, które będą nią zarządzać, mają przeprowadzone szkolenie. Gwarancja trwa 12 miesięcy i jej skład wchodzi pomoc techniczna. Na życzenie możemy wdrożyć wsparcie premium SLA z dalszym rozwojem oprogramowania. Dzięki wybraniu takie opcji wszelkie awarie będą sprawnie usuwane, podobnie z wymaganymi aktualizacjami. W ramach usługi świadczymy obsługę systemu, dbamy i jego utrzymanie i aktualizację poszczególnych komponentów czy funkcji.
Jak system B2B może ułatwić pracę?
System B2B to platforma, na którą decydujemy się głównie dlatego, że ułatwia codzienną pracę.
Przede wszystkim skrócony zostaje czas, jaki poświęcamy na dokumentacje związaną z realizacjami transakcji, a także zmniejszają się koszty. Poza tym system B2B usprawnia komunikację, podnosi wyniki sprzedażowe i zmniejsza ilość pomyłek. Dzięki wdrożeniu takiego rozwiązania automatycznie generowane się faktury do zamówień, które można obsługiwać poprzez panel firmowy. Platforma zapewnia także dostęp do raportów sprzedażowych, a integracja programu zapewnia przeprowadzanie takich operacji logistycznych, jak wydanie, czy przyjęcie towaru. Wszystko, na czym opiera się Twój biznes, znajduje się w jednym miejscu, do którego masz łatwy dostęp.