0

Jak zwiększyć ruch na blogu? Poradnik dla osób rozpoczynających przygodę z blogowaniem

woman-1446557-1280.jpg

Podczas tworzenia nowych treści większość blogerów pisze o tym, co ich interesuje, co nie jest samo w sobie złe. Duże grono wyraża swoje opinie o aktualnych wydarzeniach czy produktach. Jednym słowem, wszyscy chcą pisać dokładnie o tym, co ich ciekawi, wzbudza w nich emocje, ale czy zaczynając swoją przygodę z blogowaniem to właściwa ścieżka?

Ja widzę tutaj dwa podstawowe problemy.

Po pierwsze, jeśli dopiero zaczynasz prowadzić bloga to nikt nie dba o twoją opinie. Ciężko to przełknąć, ale to prawda. Ludzie chcą czytać opinie autorytatywnych blogerów - ludzi, którzy mają specjalistyczną wiedzę lub ugruntowaną na przestrzeni lat własną markę.

Zamiast pisać o sobie, o swoich przemyśleniach, powinieneś pisać o tym, czym interesują się twoi czytelnicy.

Po drugie, tematy te mają krótki okres ważności, dwa czy trzy dni i godziny twojej pracy mogą być wyrzucone do kosza. Kiedy po raz pierwszy je opublikujesz i udostępnisz mogą uzyskać duży ruch, ale to złudne podejście, bez przyszłości.

Jednym słowem, takie artykuły nie mają potencjału.

Gdy gorący temat, który właśnie opisałeś, wygasa to zainteresowanie maleje, a ruch zaczyna zamierać.

Gdy tak się dzieje, to oznacza że blog się nie rozwija. Musisz stale publikować nowe rzeczy, aby utrzymać ruch. Przy braku nowych tematów, ruch zanika.

Zaczynasz się kręcić jak chomik w swoim kółku, ale ile można tak biec, by utrzymać je w ruchu?

Rozwiązanie? Spraw, aby Twoje artykuły zajmowały od początku wysoką pozycję w Google. Tak długo, jak Twój artykuł znajdzie się w wynikach wyszukiwania pod kątem odpowiednich zapytań, będziesz otrzymywać pasywny, bezpłatny ruch związany z wyszukiwaniem.

Na przykład spójrz na wzrost ruchu związanego z wyszukiwaniem na jednym z naszych blogów:

Zespół piszący nowe artykuły może zrobić sobie krótką przerwę, a ruch będzie prawdopodobnie nadal rósł.

Jak to zrobić?

Aby uzyskać ruch z Google, musisz pisać artykuły na tematy, których ludzie szukają. Istnieją sposoby znalezienia takich tematów, a o nich dowiesz się w dalszej cześci artykułu.

Użyj ogólnodostępnych narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych

Najprostszym sposobem na rozpoczęcie jest skorzystanie z narzędzia do badania słów kluczowych. Wpisz dowolne słowo lub wyrażenie w tym narzędziu, a dostaniesz znacznie więcej pomysłów.

Istnieje wiele takich bezpłatnych narzędzi - wyszukaj je w Google i wybierz odpowiednie dla siebie. Polecam Answer The Public i darmowy generator słów kluczowych Ahrefsa.

Istnieje jednak problem. Chociaż usługi te sugeruje nam wiele nowych pomysłów, brakuje w nich znacznego zestawu danych - liczby operacji wyszukiwania w wynikach organicznych. Bez tych danych nie można ustalić popularności określonych tematów.

Tematy, które są sugerowane, mogą mieć 100 000 wyszukiwań miesięcznie - lub wcale. Ciężko jest to ustalić.

Aby zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu, uzupełnij Answer The Public bezpłatnym narzędziem Keyword Surfer. To narzędzie dodaje dane dotyczące liczby wyszukiwań do wyszukiwania Google. Zbierz słowa z Answer The Public, które cię interesują i sprawdź je pojedynczo za pomocą Keyword Surfer.

W miarę czasu i gdy już nabierzesz doświadczenia w blogowaniu, zaczniesz szukać kolejnych pomysłów i danych do analizy. Wtedy możesz przejść do płatnych narzędzi SEO, takich jak Ahrefs lub Moz.

Innym sposobem znalezienia słów kluczowych z potencjałem jest sprawdzenie, co już robią konkurenci. W końcu, jeśli generują ruch związany z wyszukiwaniem, możesz być pewien, że możesz go również pozyskać – zabrać konkurencji kawałek tortu, którym się żywią.

Jak wyszukiwać tematy na bloga?

Prostym, choć nienaukowym sposobem jest sprawdzenie blogów konkurencji. Zazwyczaj będą wyświetlać swoje najpopularniejsze posty na pasku bocznym.

Problem w tym, że jest to pracochłonny proces. Musisz sprawdzać artykuły jeden po drugim i nie masz pojęcia, jak uszeregowano te posty na blogu.

Lepszym (ale płatnym) sposobem jest sprawdzenie domeny konkurenta w Ahrefs i przejście do raportu Top Pages. Wyświetli strony, które dają konkurentom największy ruch związany z wyszukiwaniem.

Zrozum cel istnienia wyszukiwarki

Celem Google jest pokazanie najtrafniejszego wyniku. Roboty zatem muszą uznać, że treść przygotowana przez ciebie jest najbardziej odpowiednia dla użytkowników i jej jakość przewyższa inne artykuły o tej samej tematyce.

Na przykład, zapytanie „buty do koszykówki” ma mnóstwo wyników wyszukiwania miesięcznie (według Ahrefsa). Spójrz jednak na strony o najwyższym rankingu dla tego zapytania, a zauważysz, że wszystkie strony sprzedają buty do koszykówki. Oznacza to, że zapytanie jest słowem kluczowym o przeznaczeniu komercyjnym.

Dlatego bez względu na to, jak świetny jest Twój post na blogu zawierający sformułowanie „buty do koszykówki”, nigdy nie uzyskasz wysokiego rankingu dla tego słowa kluczowego - ponieważ nie tego szukają użytkownicy.

Aby zaplanować odpowiednie posty na blogu, musisz znaleźć słowa kluczowe których celami jest przekazywanie informacji, a nie sprzedaż. Zazwyczaj zaczynają się od terminów takich jak kto, co, kiedy, dlaczego, gdzie i jak.

Będziesz mieć większą szansę na wysoką pozycję, jeśli zastosujesz format treści pożądany na stronie wyników wyszukiwania (SERP). Powiedzmy, że chcesz być wysoko w rankingu na temat „jak zwiększyć ruch w swojej witrynie”.

Z samego słowa kluczowego wygląda na to, że ludzie chcą poradnika „jak to zrobić”, prawda?

Upewnij się, że wyczerpałeś dany temat

Google nie tylko chce uszeregować najtrafniejsze wyniki na pierwszej stronie, ale także chce pokazać jak najlepszy wynik dla swoich użytkowników.

Twój artykuł musi pokazać, że zasługuje na miejsce.

W jaki sposób?

Upewniając się, że Twój wpis na blogu zawiera wszystko, co użytkownicy chcą zobaczyć.

Zapewne w sieci znalazłem wiele porad, które mówią, że musisz stworzyć artykuł o długości co najmniej 2000 słów (lub o innej modnej długości).

Ale nie stosuj tej zasady, nie liczy się ilość, ale jakość. Twoim celem jest kompleksowość, a nie pisanie bez celu byleby zawrzeć dane słowa kluczowe. Szczegółowy post może zawierać kilka zdań i być wysoko w rankingu, przebić nawet poematy kilkustronicowe.

Jak upewnić się, że treść jest wyczerpująca?

Po raz kolejny SERP dostarcza nam wiele ciekawych pomysłów. Wprowadź docelowe słowo kluczowe w Google i otwórz wszystkie wyniki będące najwyżej w rankingu. Przejrzyj je jeden po drugim. Przejrzyj je pod kątem pozytywów i negatywów. Szukaj podobieństw. A teraz odpowiedz sobie na pytania:

  1. Co jest potrzebne do opracowania tego tematu?
  2. O czym oni wszyscy piszą?

Takie tok rozumowania, może dać ci wskazówki, że są to tematy, których szukają użytkownicy.

Możesz także spojrzeć na inne wskazówki w samym Google, gdzie na dole strony z wynikami wyszukiwania mamy podpowiedzi o tym, co ludzie najczęściej szukają, o co pytają.

Twórz treści do których warto linkować

Google twierdzi, że linki są jednym z trzech najważniejszych czynników w rankingu. Aby więc zająć wysoką pozycję w Google, twoja treść potrzebuje linków.

Jak uzyskać linki?

Istnieją trzy sposoby ich zdobycia:

  • Utwórz je
  • Kup je
  • Zbuduj je

Nie będę tu zajmował się budowaniem linków, gdyż to temat rzeka, na parę innych, długich artykułów, więc porozmawiajmy o tworzeniu lub uzyskiwaniu linków.

Ogólnie rzecz biorąc, tworzenie linków (takich jak tworzenie strony na Facebooku i dodawanie linku z powrotem do witryny) ma niewielką lub żadną wartość, ponieważ każdy może to zrobić. To nie jest cenny wskaźnik dla Google.

Porozmawiajmy o zdobywaniu linków.

Aby zdobywać linki, twoja treść musi być warta linkowania. To jest ważna kwestia. Ale pomyśl o tym. Jeśli Twoje treści są dokładnie takie same jak 10 000 innych postów, które stają do wyścigu w SERP, to dlaczego ktoś miałby wybierać Twoje treści i je linkować?

Nie zrobią tego. Jeśli chcesz, aby inni się przekonali do takich działań, musisz podać im ważny powód.

Oto kilka pomysłów, które mogą Ci pomóc:

Dziel się danymi

Kto nie lubi danych, które pomagają im lepiej coś zrozumieć? Wykorzystaj dane (wewnętrzne lub współpracuj z kimś) podczas badań.

Nawet jeśli nie masz dostępu do danych, możesz łatwo przeprowadzić ankietę na jakiś temat.

Nie bój się własnej opinii

Nie bój się dodać swojego osobistego stanowiska na określony temat. Ja robię to dość często, co u niektórych wzbudza sprzeczne emocje, ale zachęca także do dyskusji.

Korzystaj z wiedzy ekspertów

Nie masz doświadczenia niezbędnego do stworzenia dobrego postu lub wiedzy na określony temat? Nie martw się, nie zawsze musisz to mieć.

Czasami musisz myśleć jak dziennikarz. Co robią dziennikarze, gdy brakuje im wiedzy, aby napisać coś wspaniałego? Przeprowadzają wywiady z ekspertami i przekształcają je w artykuł.

To tylko część porad, którymi warto się zainteresować zaczynają swoją przygodę z blogowaniem. W miarę czasu sami wypracujecie własne techniki, sposoby szybsze - mniej lub bardziej wydajne, ale dopasowane do indywidualnego trybu pracy.

14-07-2020 385 odsłon