0

CRM, czyli nowoczesne zarządzanie relacjami z klientem

ios.jpeg

Dlaczego zarządzanie relacjami z klientem jest tak ważne?

Ekonomiczny krwioobieg każdego biznesu napędzany jest przez klientów. Firmy i przedsiębiorcy powinni ze szczególną uwagą podchodzić do swoich kontrahentów, ponieważ to właśnie oni generują zysk firmy. Zaniedbywanie relacji z klientami można porównać, do podcinania gałęzi, na której się siedzi.

Oczywiście klienci przychodzą i odchodzą, jednakże praktycznie każda firma posiada swoich stałych kontrahentów, którzy kupują od niej produkty lub usługi od długiego czasu. Według zasady Pareto, aż 80% zysku przedsiębiorstwa generowane jest przez jedynie 20% klientów.

 

To wyraźnie pokazuje, że odpowiednie budowanie więzi ze swoimi stałymi kontrahentami nie tylko zapewnia stabilny, ekonomiczny rozwój, ale pomaga także w planowaniu przyszłych inwestycji. Na początek jednak, najważniejsze jest to, aby klienci czuli więź z daną firmą - inaczej wszelkie starania spalą na biznesowej panewce.

Jak system CRM pomoże Ci w codziennych relacjach z klientami?

Zarządzanie relacjami z klientami wymaga przede wszystkim odpowiednich informacji. Z pewnością nie raz zdarzyło Ci się rozmawiać z doradcami klienta, którzy doskonale wiedzieli, jakie były Twoje poprzednie zakupy i co może interesować Ciebie tym razem. Tak dobre rozeznanie w historii zakupowej klienta nie jest oczywiście spowodowane doskonałą pamięcią marketerów, ale niezawodnym działaniem dobrego systemu CRM.

Nasza firma stworzyła taki system od podstaw, aby był to elastyczny zestaw narzędzi, który pomoże Twojej firmie na precyzyjne zarządzanie relacjami z kontrahentami. W Imperial CRM stworzysz bazę klientów, w której możesz przechowywać najważniejsze informacje na ich temat. Jest to niezwykle pomocne w kreowaniu atrakcyjnych oferta dla stałych klientów. Co więcej, masz bezpośredni wpływ na kształtowanie cennika, dzięki czemu marża Twojej firmy nigdy nie spadnie poniżej poziomu opłacalności.

Imperial CRM powstał, aby maksymalnie ułatwić i zautomatyzować wszystkie czynności w obszarze zarządzania relacjami z klientami, które zawsze są problematyczne i często rzutują później na biznesowych relacjach. Świetnym tego przykładem jest opcja przypomnienia o kontaktach do kontrahentów. Kiedy klient oczekuje na telefon przedstawiciela handlowego lub marketera, to niewykonanie takiego kontaktu może być czynnikiem, który wykorzysta konkurencja, bombardująca takiego klienta ofertami. Dzięki opcji przypomnienia o kontaktach, wszyscy klienci (także ci najbardziej intratni) zawsze czują się wyjątkowo i właśnie o to chodzi w budowaniu relacji.

CRM to także precyzyjna kontrola przedstawicieli handlowych

Odpowiednio wysoki poziom kontaktu z klientami możliwy jest tylko wtedy, gdy przedstawiciele handlowi są kompetentni i zawsze stają na wysokości zadania. Kontrola obszaru zarządzania relacjami z kontrahentami jest niezwykle istotna, dlatego w tej kwestii nic nie może zostać powierzone przypadkowi.

Imperial CMR posiada odpowiednie narzędzia, do skutecznego kontrolowania pracy przedstawicieli handlowych i marketerów. Pozwala to na szybkie dostrzeżenie dobrze wykonywanej pracy, co niezwykle motywuje ich do dalszego, jeszcze bardziej efektywnego działania. Warto jednocześnie zaznaczyć, że oprogramowanie daje pełną kontrolę nad obsługą leadów sprzedażowych i akceptacją zamówień online.

Jest to niezwykle wygodne rozwiązanie, które pozwala rozwiązywać praktycznie każdy problem sprzedażowy, już na samym początku jego zaistnienia. Dzięki temu przedstawiciele handlowi mają pewność, że „góra” stale dostrzega ich starania i reaguje na domknięcie kolejnej sprzedaży.

System CRM pozwoli Ci doprecyzować cennik

Chęć sprzedaży towaru, produktu lub usługi stałemu klientowi jest często tak duża, że przedstawiciel handlowy w ferworze marketingowej gorączki tworzy ofertę niezwykle atrakcyjną dla takiego kontrahenta. Problem polega na tym, że wówczas cierpi na tym marża, co odbija się na absurdalnie niskim zysku firmy.

Z Imperial CRM utworzysz standardowy cennik, który pozwoli na zachowanie odpowiednio opłacalnej dla Twojej firmy marży. Dzięki temu przedstawiciel handlowy nie będzie mógł zejść poniżej poziomu opłacalności, jednocześnie wiedząc, jaką najniższą cenę może zaproponować. Tak stabilny grunt umożliwia tworzenie atrakcyjnych ofert dla stałych klientów, przy jednoczesnym zachowaniu zysku przedsiębiorstwa. Innymi słowy i wilk syty i marża cała :)

 

28-12-2022 63 odsłon