123

Ograniczona funkcjonalność Google Moja Firma ze względu na COVID-19

henry-perks-bjxaxq1l7di-unsplash.jpg

Zapewne większość z Was zdziwił fakt, że mniej więcej od 20 marca na Waszych wizytówkach Google nie pojawiają się nowe opinie od klientów. Czyżby nie byli zadowoleni z oferowanych przez Was usług i towarów? Nie, przyczyna jest zupełnie inna - nie można po prostu od ponad 10 dni dodawać nowych opinii, a także zmiany w naszych wizytówkach zostały zablokowane bądź ograniczone do minimum.

Przyczyną tego wszystkiego nie jest awaria po stronie Google, a zgoła zupełnie coś innego, coś co praktycznie od ponad miesiąca nie daje spokoju wszystkim ludziom na całym świecie. Tak, chodzi o wirusa COVID-19. Podobnie jak większość firm, które z powodu wirusa zostały całkowicie sparaliżowane, tak samo Google odczuwa braki personalne związane z pandemią.

W oficjalnym ogłoszeniu czytamy:

„Ze względu na nadzwyczajną sytuację związaną z pandemią COVID-19 podejmujemy działania, by chronić członków naszego zespołu i ograniczać liczbę osób przebywających w naszych biurach. W związku z tym mogą pojawić się tymczasowe ograniczenia i opóźnienia w naszej pracy, ponieważ w pierwszej kolejności będziemy wykonywać najważniejsze zadania.”

 

Opóźnienia i wspomniane ograniczenia widać choćby przy rozpatrywaniu wniosków i zdjęcie kar ręcznych czy też przy zdejmowaniu komunikatów „o niebezpiecznych stronach”. Te drugie komunikaty przed pandemią były praktycznie zdejmowane po kilku godzinach. Obecnie sami czekamy na kilka rozpatrzeń naszych wniosków ponad 9 dni, a są też takie, które wiszą od połowy marca.

Dodatkowo pamiętajcie, że problem jest również z dodawaniem pytań i odpowiedzi, to też jest czasowo niedostępne.

Edytowanie informacji o firmie

Funkcja ta została ograniczona, większe przywileje mają w tym apekcie instytucje związane z ochroną zdrowia. Zwykłe firmy mogą liczyć na szybką edycję informacji odnośnie godzin otwarcia firmy, niestandardowych godzin pracy, czy po prostu informacji o tym, że firma jest całkowicie zamknięta, czy to czasowo czy na stałe.

Kontakt z zespołem Google również został mocno ograniczony, więc zaopatrzcie się w dużą dawkę „cierpliwości”. Pamiętajcie, że tam również pracują zwykli ludzie, którzy boją się o własne zdrowie.

Problemy z dodawaniem wpisów na wizytówkach

Przez pewien czas był także problem z dodawaniem wpisów, nie pojawiały się one na wizytówkach bądź były całkowicie odrzucane. Google twierdzi, że wszystko już wróciło do normy w tym aspekcie, więc śmiało publikujcie nowości.

A co z nowymi wizytówkami?

Tu będzie również problem, weryfikację mają być ręczne, ale priorytetem będą firmy mające duży udział w dbaniu o ludzkie zdrowie. Pozostałe wnioski także będą rozpatrywane, ale z dużym opóźnienie.

Więcej informacji uzyskacie z oficjalnego ogłoszenia. Firmom, które w obecnej sytuacji chcą pozostać w stałym kontakcie z kontrahentami jak i koordynować kolejne działania w pracownikami oddelegowanymi do pracy zdalnej, polecamy system e-Meeting, dzięki któremu możecie w prosty i szybki sposób organizować szkolenia online czy spotkania biznesowe.

31-03-2020 299 odsłon