Serwisy dla administracji publicznej
Dobrze przygotowane rozwiązania IT usprawniają współprace pomiędzy Urzędami, a Społeczeństwem.
Serwisy dla administracji publicznej to strony, które powinny być nie tylko przejrzyste i łatwe w użytkowaniu, ale powinny także spełniać szereg ściśle określonych wymogów.
Wygląd i działanie portali urzędów miejskich czy gminnych oraz innych instytucji państwowych jest ściśle określony. Tego rodzaju strony powinny nie tylko zawierać określone informacje, ale też muszą być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Tylko w ten sposób możliwe jest sprawienie, iż najważniejsze informacje dotrą do wszystkich zainteresowanych.
Wybrane realizacje dla Instytucji
Opinie klientów
Zaufały nam najbardziej rozpoznawalne marki z wielu branż
Chcesz poznać szczegóły współpracy?
Rozwiązania dostosowane do potrzeb
Zdajemy sobie sprawę, iż strony urzędów są specyficznym rodzajem serwisów internetowych. Ich funkcjonowanie musi opierać się o odpowiednie, jasno określone standardy. Ponadto należy dołożyć wszelkich starań, by również osoby niepełnosprawne, w tym także osoby słabo widzące, były w stanie korzystać z portalu. Z drugiej strony ważne jest też przygotowanie właściwej struktury informacji w taki sposób, by każdy mógł znaleźć interesujące go treści, których na tego rodzaju stronach jest bardzo dużo.
Podczas tworzenia portali urzędów bierzemy pod uwagę wszystkie te czynniki. Staramy się, by strona była nie tylko funkcjonalna, ale także by przede wszystkim była przyjazna każdemu użytkownikowi. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych, sprawdzonych przez nas rozwiązań możliwe staje się przygotowanie projektu, który w pełni będzie spełniał oczekiwania naszego klienta i będzie łączył zarówno wytyczne dotyczące stron urzędowych jak i indywidualne pomysły i rozwiązania.
Nowoczesne technologie
Stworzenie dobrze funkcjonującego i przyjaznego wszystkim portalu urzędowego jest możliwe dzięki zastosowaniu autorskich rozwiązań, w tym systemu Imperial GOV.
Imperial GOV pozwala na intuicyjne administrowanie stroną, a także na podział zarządzania określonymi fragmentami treści między różnych pracowników placówki. Usprawnia to aktualizowanie treści pojawiających się na stronie i sprawia, że portal staje się bardziej czytelny i atrakcyjny.
Wśród najważniejszych cech, jakimi musi charakteryzować się portal urzędowy, wymienić należy:
dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych przy zachowaniu standardów WCAG
dostosowanie strony do potrzeb osób niedowidzących poprzez przygotowanie wersji monochromicznej serwisu (wersja żałobna)
uzupełnienie strony o funkcję czytania tekstu
wyposażenie w system umożliwiający łatwe zarządzanie treścią
wyposażenie serwisu w Biuletyn Informacji Publicznej
skróty klawiszowe umożliwiające szybki dostęp do funkcji serwisu wraz z nawigacją klawiaturą
Przebieg współpracy z klientem
Praca nad realizacją tego rodzaju projektu, jakim jest portal urzędowy powinna opierać się o określenie wstępnych wytycznych i przygotowanie właściwej specyfikacji. Zapewniamy państwu stałe wsparcie techniczne. Decydując się na współpracę z nami mogą Państwo liczyć między innymi na:
Określenie indywidualnych potrzeb, oczekiwań i wymagań dotyczących projektu (dokumentacja, analiza przedwdrożeniowa)
Przeprowadzamy wywiad na temat oczekiwań i wymagań stawianych przez systemem. Na tym etapie przygotowywana jest analiza przedwdrożeniowa i dokumentacja tworzonego serwisu.
1
2
Wykonanie wstępnego projektu, prototypu (analiza przedwdrożeniowa)
Na tym etapie tworzony jest projekt funkcjonalny systemu i planowana jest każda zakładka czy element, który docelowo ma pojawiać się w serwisie. Dzięki ciągłej konsultacji z Klientem powstaje w pełni funkcjonalny prototyp, gotowy do wdrożenia.
Przygotowanie projektu graficznego strony
Zebrane informacje od Klienta jak i prototyp systemu przesyłane są do grafika, który przygotowuje szablon graficzny serwisu. Każdy krok i każda strona konsultowana jest na bieżąco z Klientem.
3
4
Wdrożenie oprogramowania oraz projektu graficznego (FrontEnd, BackEnd)
Na tym etapie wdrażamy system Imperial wraz z funkcjonalnymi modułami i dedykowanymi rozwiązaniami. Dodatkowo przygotowany przez grafika szablon jest cięty i kodowany, a następnie wdrażany do systemu.
Wewnętrzna weryfikacja (testy, audyt)
Przeprowadzamy testy stworzonego serwisy i na ich podstawie przygotowujemy audyt dla Klienta. Przekazujemy serwis również do testów dla Klienta i zbieramy sugestie i propozycje dalszych zmian. Wsłuchujemy się w aktualne potrzeby.
5
6
Ostateczną weryfikację klienta, odbiór projektu
Po obustronnych testach i wdrożeniu wszelkich poprawek oczekujemy na ostateczną weryfikację projektu przez Klienta. Jeśli jest wszystko w porządku rozpoczynamy procedurę wdrożenia końcowych zmian na stronę produkcyjną.