Serwisy dla administracji publicznej to strony, które powinny być nie tylko przejrzyste i łatwe w użytkowaniu, ale powinny także spełniać szereg ściśle określonych wymogów.

Wygląd i działanie portali urzędów miejskich czy gminnych oraz innych instytucji państwowych jest ściśle określony. Tego rodzaju strony powinny nie tylko zawierać określone informacje, ale też muszą być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Tylko w ten sposób możliwe jest sprawienie, iż najważniejsze informacje dotrą do wszystkich zainteresowanych.


Rozwiązania dostosowane do potrzeb

Zdajemy sobie sprawę, iż strony urzędów są specyficznym rodzajem serwisów internetowych. Ich funkcjonowanie musi opierać się o odpowiednie, jasno określone standardy. Ponadto należy dołożyć wszelkich starań, by również osoby niepełnosprawne, w tym także osoby słabo widzące, były w stanie korzystać z portalu. Z drugiej strony ważne jest też przygotowanie właściwej struktury informacji w taki sposób, by każdy mógł znaleźć interesujące go treści, których na tego rodzaju stronach jest bardzo dużo.

Podczas tworzenia portali urzędów bierzemy pod uwagę wszystkie te czynniki. Staramy się, by strona była nie tylko funkcjonalna, ale także by przede wszystkim była przyjazna każdemu użytkownikowi. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych, sprawdzonych przez nas rozwiązań możliwe staje się przygotowanie projektu, który w pełni będzie spełniał oczekiwania naszego klienta i będzie łączył zarówno wytyczne dotyczące stron urzędowych jak i indywidualne pomysły i rozwiązania.


Nasz specjalista pomoże Ci w wyborze oferty dopasowanej do Twoich potrzeb.

Manadżer ds. kluczowych klientów

Marcin Bąk

Manadżer ds. kluczowych klientów


Nowoczesne technologie

Stworzenie dobrze funkcjonującego i przyjaznego wszystkim portalu urzędowego jest możliwe dzięki zastosowaniu autorskich rozwiązań, w tym systemu Imperial GOV.

Imperial GOV pozwala na intuicyjne administrowanie stroną, a także na podział zarządzania określonymi fragmentami treści między różnych pracowników placówki. Usprawnia to  aktualizowanie treści pojawiających się na stronie i sprawia, że portal staje się bardziej czytelny i atrakcyjny.


Wśród najważniejszych cech, jakimi musi charakteryzować się portal urzędowy, wymienić należy:

umożliwienie łatwego wyszukiwania informacji

dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych przy zachowaniu standardów WCAG

dostosowanie strony do potrzeb osób niedowidzących poprzez przygotowanie wersji monochromicznej serwisu (wersja żałobna)

umożliwienie nawigacji klawiaturą

uzupełnienie strony o funkcję czytania tekstu

wyposażenie w system umożliwiający łatwe zarządzanie treścią

wyposażenie serwisu w Biuletyn Informacji Publicznej

skróty klawiszowe umożliwiające szybki dostęp do funkcji serwisu


Kolejne etapy pracy

Praca nad realizacją tego rodzaju projektu, jakim jest portal urzędowy powinna opierać się o określenie wstępnych wytycznych i przygotowanie właściwej specyfikacji. Zapewniamy państwu stałe wsparcie techniczne. Decydując się na współpracę z nami mogą Państwo liczyć między innymi na:

1

Określenie indywidualnych potrzeb, oczekiwań i wymagań dotyczących projektu (dokumentacja, analiza przedwdrożeniowa)

Przeprowadzamy wywiad na temat oczekiwań i wymagań stawianych przez systemem. Na tym etapie przygotowywana jest analiza przedwdrożeniowa i dokumentacja tworzonego serwisu.

1

2

1

Wykonanie wstępnego projektu, prototypu (analiza przedwdrożeniowa)

Na tym etapie tworzony jest projekt funkcjonalny systemu i planowana jest każda zakładka czy element, który docelowo ma pojawiać się w serwisie. Dzięki ciągłej konsultacji z Klientem powstaje w pełni funkcjonalny prototyp, gotowy do wdrożenia.

1

Przygotowanie projektu graficznego strony

Zebrane informacje od Klienta jak i prototyp systemu przesyłane są do grafika, który przygotowuje szablon graficzny serwisu. Każdy krok i każda strona konsultowana jest na bieżąco z Klientem.

3

4

1

Wdrożenie oprogramowania oraz projektu graficznego (FrontEnd, BackEnd)

Na tym etapie wdrażamy system Imperial wraz z funkcjonalnymi modułami i dedykowanymi rozwiązaniami. Dodatkowo przygotowany przez grafika szablon jest cięty i kodowany, a następnie wdrażany do systemu.

1

Wewnętrzna weryfikacja (testy, audyt)

Przeprowadzamy testy stworzonego serwisy i na ich podstawie przygotowujemy audyt dla Klienta. Przekazujemy serwis również do testów dla Klienta i zbieramy sugestie i propozycje dalszych zmian. Wsłuchujemy się w aktualne potrzeby.

5

6

1

Ostateczną weryfikację klienta, odbiór projektu

Po obustronnych testach i wdrożeniu wszelkich poprawek oczekujemy na ostateczną weryfikację projektu przez Klienta. Jeśli jest wszystko w porządku rozpoczynamy procedurę wdrożenia końcowych zmian na stronę produkcyjną.

1

Szkolenie z zakresu zarządzania portalem

Po całkowitym wdrożeniu systemu / serwisu wykonujemy pełne szkolenie z jego obsługi w formie online bądź bezpośrednio u Klienta. Szkolenia ma na celu przedstawienia możliwości serwisu jak i technicznego wyjaśnienia jego obsługi od podstaw.

7

8

1

Indywidualną opiekę specjalisty oraz profesjonalną pomoc techniczną

Po wykonaniu serwisu udzielamy 12-miesięcznej gwarancji na wszystko. W tym okresie każdy Klient może liczyć na dedykowaną pomoc techniczną, do której oddelegowujemy jednego z naszych specjalistów.

1

Dbanie o ciągły rozwój portalu

Nasz system jest w pełni elastyczny i w dowolnym momencie można go rozbudować o dodatkowe moduły bądź dedykowane rozwiązania. Udzielamy pod tym kątem pełnego wsparcia w dowolnym momencie istnienia serwisu.

9

10

1

Dodatkowe, wynikające z aktualnej sytuacji, usługi

Jeśli potrzebne są dodatkowe usługi związane z utrzymaniem serwisu, jego administracją bądź hostingiem etc. to jesteśmy otwarci na ich oferowanie każdemu kto ceni sobie jakość i bezpieczeństwo. Napisz co potrzebujesz, a my dopasujemy naszą ofertę do Twoich wymagań.