Audyt SEO to dłogofalowy proces oceny strony docelowej Klienta pod kątem spełnienia wytycznych postawionych przez popularne wyszukiwarki internetowe takie jak Google, Bing i Yahoo. Ilość badanych wskaźników bezpośrednio zależy od lokalizacji i zasięgu prowadzonego biznesu. Dla Klientów działających na obszarze Polski kluczową wyszukiwarką jest Google, więc podczas analizy przedoptymalizacyjnej skupiamy się na wytycznych stworzonych przez giganta z Mountain View.
Proces audytowania dzieli się na 3 najważniejsze etapy
1
Oceny spójności kodu strony
Pierwszy etap to czysto techniczna ocena struktury strony, meta tagów bezpośrednio wykorzystywanych przez roboty wyszukiwarek takie jak description, title czy tagi (te tylko obecnie bierze pod uwagę Bing). Badane są mikrodane, oznaczenia wersji językowych jak i nagłówki h1, h2, h3 pod kątem zachowania ich odpowiedniej hierarchii.
1
2
1
Ocena pod kątem treści zamieszczanych na stronie
Kolejnym etapem jest badanie samych treści, czy nie występują zewnętrzne bądź wewnętrzne duplikacje treści. Czy sama treść jest dopasowana pod zadane słowa kluczowe lub czy w serwisie nie występuje kanibalizacja słów kluczowych.
1
Prędkość i wygoda dla użytkownika
Na ostatnim etapie badamy samą prędkość ładowania witryny i to czy Google Bot poradzi sobie z jej indeksowaniem biorąc pod uwagę wszelkie skrypty JS i zabiegi zamierzające ukrywać treści na stronie (ukryte linki, przeoptymalizowanie).
3
Korzyści jakie daje nam audyt SEO
Znaczny wzrost widoczności
Już po kilku dniach od wdrożenia zmian wskaznych w audycie zauważysz wzrost pozycji na kluczowe frazy. Wzrost pozycji to większa widoczność w Google.
Wzrost sprzedaży / konwersji
Wyższe wyniki w wyszukiwarkach oznaczają więcej potencjalnych klientów, którzy skorzystają z naszych usług. A to prowadzi do większych zysków.
Optymalizację Google Ads
Im lepiej zoptymalizowana jest Twoja strona, tym osiągasz lepsze wyniki w Google Ads, a co za tym idzie spada stawka CPC, a Ty oszczędzasz.
Nasz specjalista pomoże Ci w wyborze oferty dopasowanej do Twoich potrzeb.
Co wpływa na cenę audytu SEO?
Na cenę audytu ma wpływ przede wszystkim rodzaj witryny jak i jej "wielkość". Poprzez wielkość rozumieć należy poziom jej rozbudowania, ilość podstron, kategorii czy też produktów (jeśli mowa o projektach e-commerce). Im bardziej rozbudowana strona tym więcej czasu zajmuje przygotowanie audytu, jednak minimalny czas niezbędny na jego przygotowanie to 2-3 dni robocze.
Blog / serwis informacyjny
Są to zazwyczaj strony hobbystyczne, prezentujące dany styl życia bądź promujące określoną dziedzinę nauki / kultury.
od 400 zł netto
Sklepy internetowe
Wszystkie projekty powiązane z e-commerce, gdzie prócz samych treści dużą rolę odgrywa audyt UX.
od 1000 zł netto
Optymalizację Google Ads
Im lepiej zoptymalizowana jest Twoja strona, tym osiągasz lepsze wyniki w Google Ads, a stawki za kliknięcia są niższe.
od 1600 zł netto